Wat is het doel van uw website?

Wat is het doel van uw website?
10
dec

Eigenlijk een heel voor de hand liggende vraag, en een vraag die iedere website eigenaar zich zou moeten stellen. Maar toch is het vaak niet helemaal duidelijk. Wat is het doel van uw website? 

Uw website is een belangrijk middel om gevonden te worden, uw (potentiële) klanten te laten weten wat u te bieden heeft en een goed communicatiemiddel. Echter, heeft u zich al eens afgevraagd wat uw website concreet moet opleveren? Een website laten maken is een investering die zich terug moet verdienen. En ook als u deze zelf maakt investeert u in de website; door er tijd aan te besteden. Het is dus ook belangrijk om te weten hoe uw website voor u kan werken en wat deze kan opleveren.

Gevonden worden

Met een goede website die geoptimaliseerd is voor zoekmachines kunnen uw potentiëlen klanten u vinden in plaats van dat u naar ze op zoek gaat. Dit kan door het technische deel goed te regelen, uw website aan te melden bij zoekmachines, actief te zijn op social media en regelmatig nieuwe informatie op uw website te plaatsen. Maar nadat iemand uw website gevonden heeft, hoe zorgt u dat die persoon contact met u opneemt? Door de bezoeker te overtuigen van uw kwaliteiten en vervolgens te motiveren contact met u op te nemen.

Wat heeft u te bieden?

Een website is vooral bedoeld om de bezoeker informatie te geven over wat u voor de bezoeker kunt betekenen. De bezoeker kan zo veel te weten komen over uw bedrijf. Daarnaast is het ook belangrijk te laten zien wat u levert, door middel van een portfolio (indien mogelijk). Ook de mening van klanten is belangrijk: referenties moeten dus op uw website staan. Uw potentiële klant wil vaak ook graag weten met wie (mogelijk) zaken gedaan wordt. Door u voor te stellen met foto’s en / of video krijgt uw bezoeker hier een beeld van.

Contact opnemenContact communication Compass Creations webdesign WordPress

Als de bezoeker overtuigd is van uw expertise moet het vervolgens heel eenvoudig zijn om contact met u op te nemen. Dit kan telefonisch, via een contactformulier, via social media, etc. Daarom is het belangrijk dat ongeacht waar de bezoeker zich bevindt op uw website de contactgegevens duidelijk in beeld moeten zijn. Daarom adviseren wij altijd om de belangrijkste gegevens boven- en onderaan te zetten op elke pagina en een duidelijk menu item genaamd contact. Deze gaat naar uw contactpagina met formulier, locatie en uitgebreide gegevens.

Een goede manier om contactgegevens te verkrijgen is door gratis informatie aan te bieden, een zogenaamd “front-end product” dat men gratis kan downloaden na achterlaten van email en voornaam. Vervolgens kunt u diegene geoorloofd nieuwsbrieven sturen om contact te houden.

Webshop webwinkel shop cart Compass Creations webdesign GoudaProducten verkopen

Als u een webshop heeft of dit onderdeel is van uw website is het belangrijk dat bezoekers uw producten of diensten weten te vinden. U kunt een menu item aanmaken, met call-to-action buttons verwijzen naar de shop of een specifiek product, of in artikelen verwijzen naar uw webshop of producten. Ook op productpagina’s kunt u verwijzen naar betere, soortgelijke of bijpassende producten om een hogere omzet te behalen.

Bekijk onze webshop

Laat uw bezoeker doen wat u wil

Door met ‘call-to-action‘ buttons te werken kunt u de aandacht van uw bezoeker op bepaalde delen krijgen en de bezoeker motiveren iets te doen. Naar een contactpagina te gaan bijvoorbeeld of zich in te schrijven. Met opvallende buttons, goed kleurgebruik en de juiste teksten kunt u een hogere conversie behalen, zonder het ontwerp uit het oog te verliezen.

Call to action button

Wat is het doel van uw website?

Wij zijn erg benieuwd wat het doel van uw website is en hoe u de bezoeker zo ver krijgt te doen wat u wil. Laat hieronder uw reactie achter, we discussieren hier graag met u over!

Goal Target Darts - Compass Creations webdesign Gouda - WordPress CMS CSS PHP HTML


 

Over Compass Creations

Compass Creations is een webdesign bureau uit Gouda dat zich richt op het totale aspect van het maken van websites. Van het technische deel en grafisch ontwerp tot hosting, onderhoud en advisering: bij ons bent u aan het goede adres voor alles wat er komt kijken bij een website.

Daarnaast vinden we het belangrijk dat al onze websites voldoen aan de hoge eisen van vandaag de dag, dat u zelf uw website kunt bijhouden en dat u bij ons terecht kunt met uw vragen.

We zijn bereikbaar, houden van eerlijk zaken doen en hanteren aantrekkelijke tarieven, omdat we vinden dat een goede website voor iedereen mogelijk moet zijn.

 

Meer informatie / reacties

Wilt u meer informatie over onze diensten of vrijblijvend een offerte ontvangen? Bekijk dan onze website of neem contact met ons op.

Ook horen we het graag als u een reactie of opmerking heeft over bovenstaande punten.

Compass Creations webdesign Gouda - website doel

The following two tabs change content below.
Compass Creations specialiseert zich in het maken en onderhouden van websites en webshops. Voor elk type website kunt u bij ons terecht, maar ook staan we voor u klaar als het gaat om ondersteuning of advies voor grafisch ontwerp, social media, nieuwsbrieven en meer. | info@compasscreations.nl | www.compasscreations.nl | Compass Creations webdesign Tilburg

Laatste berichten van Marcel Oerlemans - Compass Creations webdesign Tilburg (toon alles)

Comments

  • 10 december 2014

    Het doel van mijn site is mijn target audience aan trekken en hen van informatie voorzien die waardevol voor hen is. Daarmee wil ik in loop van tijd vertrouwen opbouwen. Meer met video werken zodat men een idee van mijn persoonlijkheid krijgt. Uiteindelijk wil ik net als jij incentives aanbieden in ruil voor contact gegevens en hen vaker terug laten komen voor nog meer waardevolle content. Dan is mijn laatste doel een call to action maken in de vorm van een landingspagina met toegespitste diensten/producten speciaal voor mijn doelgroep(en).

  • 10 december 2014

    Hoi Armando, klinkt goed! Dus als ik het goed begrijp heb je veel doelen voor je website. Controleer je ook of deze doelen werken?
    Video werkt inderdaad goed op websites, voor meer betrokkenheid en om goed gevonden te worden. Ik adviseer het mijn klanten ook vaak door middel van een bedrijfspresentatie of video referenties.
    Een goede front-end aanbieden kan heel interessant zijn, ik wil hier nog een blog over gaan schrijven over hoe je dit kan maken.
    Speciale landingspagina’s zijn ook interessant omdat je een bepaalde doelgroep daarmee kan aanspreken of een bepaalde dienst of product kan uitlichten. Call to action kun je overigens overal toepassen, zie bijvoorbeeld de blauwe en oranje buttons hierboven en rechts op de pagina.
    Succes met de doelen voor je website!
    Groet, Marcel

  • Robin van Wees
    10 december 2014

    Mijn website http://www.integratieve-massage.nl is er met name voor om mensen te informeren over wat ik te bieden heb, maar ook inhoudelijke informatie geven. Ook is mijn website er om mijn diensten te verkopen. Sinds kort staat er ook een blog op om waarde te kunnen leveren, zoals we geleerd hebben bij Open Circles.

    • 10 december 2014

      Hoi Robin,
      Bedankt voor je reactie!
      Wat goed dat je ook met een blog bezig bent, dit kan zeker helpen om gevonden te worden, meer contact met je bezoekers te krijgen en je expertise te laten zien, dus dat zal ongetwijfeld goed werken!
      Ik zie dat je nog niet met een webshop werkt, maar dat zou voor je bezoekers en voor jezelf wel heel goed werken omdat er meer geautomatiseerd werkt, met een systeem dus zoals we ook bij Open Circles hebben geleerd 😉 Ik vertel je daar graag meer over als je meer informatie wil.
      Veel succes met bloggen en met je website!
      Groet, Marcel

      • Robin van Wees
        12 december 2014

        Hoi Marcel,

        Kunnen we ook verder mailen buiten Disqus om? Wat is je directe mailadres? De mijne is: info@robinvanwees.nl
        Ik wil graag mijn huidige website: http://www.integratieve-m assage.nl omzetten naar iets nieuws, anders, beters, met geintegreerde blog, social media, hogere pagerank enzovoort.
        Zullen we daar eens een belafspraak voor maken voor volgende week ergens? Om samen te bespreken of we wat voor elkaar kunnen betekenen?

        Ik hoor graag van je.

        Met ontspannen groet,
        Robin van Wees

        http://www.integratieve-massage.nl

        P.S. Ken jij mensen die willen leren masseren? Wil je hen dan alsjeblieft wijzen op mijn cursussen?

        _____

        Van: Disqus [mailto:notifications@disqus.net]
        Verzonden: woensdag 10 december 2014 14:56
        Aan: rvwees@gmail.com
        Onderwerp: Re: New comment posted on Wat is het doel van uw website?

        Disqus Settings

        A new comment was posted on Compass Creations

        _____

        Marcel Oerlemans

        Hoi Robin,
        Bedankt voor je reactie!
        Wat goed dat je ook met een blog bezig bent, dit kan zeker helpen om gevonden te worden, meer contact met je bezoekers te krijgen en je expertise te laten zien, dus dat zal ongetwijfeld goed werken!
        Ik zie dat je nog niet met een webshop werkt, maar dat zou voor je bezoekers en voor jezelf wel heel goed werken omdat er meer geautomatiseerd werkt, met een systeem dus zoals we ook bij Open Circles hebben geleerd 😉 Ik vertel je daar graag meer over als je meer informatie wil.
        Veel succes met bloggen en met je website!
        Groet, Marcel

        8:56 a.m., Wednesday Dec. 10 | Other comments by Marcel Oerlemans

        Reply to Marcel Oerlemans

        Marcel Oerlemans’s comment is in reply to Robin van Wees:

        Mijn website http://www.integratieve-massage.nl is er met name voor om mensen te informeren over wat ik te bieden heb, maar ook inhoudelijke informatie geven …

        Read more

        _____

        You’re receiving this message because you’re signed up to receive notifications about replies to robinvanwees.

        You can unsubscribe from emails about replies to robinvanwees by replying to this email with “unsubscribe” or reduce the rate with which these emails are sent by adjusting your notification settings .

        Disqus

        • 14 december 2014

          Beste Robin,
          Bedankt voor je reactie, ik heb je zojuist gemaild via info@compasscreations.nl voor een belafspraak voor de komende week.
          Ik weet op dit moment niemand voor een massage cursus, maar mocht ik iemand tegen komen dan zal ik ze zeker naar je verwijzen.
          Fijne zondag!
          Groet, Marcel

  • 10 december 2014

    Mijn websites http://www.blogbijbel.nl en http://www.clinekennisdelen.nl zijn er om mensen uit mijn doelgroep te interesseren, zodat ze zich inschrijven voor mijn blog. Vervolgens wil ik hen mijn frontendproduct verkopen.
    Het valt me op Marcel, dat je hier ‘u’ zegt en in je oproep op LI en je reactie hieronder ineens overstapt op ‘je’. Daarmee spreek je twee verschillende doelgroepen aan. Dat is dan weer mijn specialisatie (mierenneuker) 😉

    • 12 december 2014

      Hoi Caroline, bedankt voor je reactie! Interessant concept om je frontend product te verkopen als men zich heeft ingeschreven, ik doe dat zelf direct via mijn website.
      Op mijn website hanteer ik inderdaad de ‘u’ vorm, terwijl ik veel mensen op LinkedIn persoonlijk ken, en ze daar dus met ‘je’ aanspreek. Ik weet, niet erg consequent, en misschien moet ik overal maar ‘u’ gebruiken.. Goede tip voor de volgende keer 😉 Dank je wel!

  • Lizet van Triet
    11 december 2014

    Hoi Marcel, het belang van een goede website met een blog, dat ken ik wel. En je schrijft er mooi over in je blog! Ik herken het dat je klant jou daarmee beter vinden. Inhoudelijk help ik mensenook met hun tekst voor hun site en hun blog (www.hulpmetboekschrijven.nl), maar de technische kant laat ik graag aan jou over. Daarin ben jij echt een expert, zo heb ik gemerkt!

    Groet, Lizet

    • 12 december 2014

      Hoi Lizet, dank voor je mooie reactie! Ik doe inderdaad mijn best om mijn blog van waardevolle informatie te zien, mocht iemand nog onderwerpen hebben waar ze meer over willen weten dan hoor ik dat graag, inspiratie voor blog berichten is altijd welkom 😉
      En ik ben ruim 15 jaar bezig met webdesign, dus dan mag je er ook wel wat vanaf weten 😉 En ik vind het gewoon interessant en leuk om er mee bezig te zijn en zo collega ondernemers te helpen.

      Groet, Marcel

  • Harry
    14 december 2014

    Hoi Marcel, goed initiatief.
    Herkenbaar en vanuit mijn functie kom ik bij veel ondernemers met websites die allemaal op elkaar lijken. En inderdaad allen geschreven vanuit ‘wat’ en niet vanuit ‘waarom’. Waarom zou die klant bij jou aan moeten schuiven en niet bij de buurman. Lizet zou dit mogelijk herkennen en jou en jouw klanten kunnen helpen. Kijk maar eens op Youtube naar het filmpje Why,How, What van Simon Sinek. Je zou Apple moeten willen zijn. Succes !

    • 14 december 2014

      Beste Harry,
      Interessante video, bedankt voor het delen!
      Ik ben zelf ook steeds meer bezig met het waarom; waarom willen klanten zaken doen met mij, waarom willen ze een website, wat willen ze daarmee bereiken? Het is heel belangrijk om dat te weten, daarna kun je verder met hoe ga je dat doel bereiken.
      Ik hoor ook graag wat jij doet en hoe je van het het waarom werkt.
      Groet, Marcel

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *